ניווט מהיר

רוצים לקבל עדכון על כתבות חדשות שמתפרסמות

השאירו פרטים והיכנסו לרשימת התפוצה

כדי שאתר אינטרנט יהיה באוויר ונוכל לגשת אליו מכל מקום בעולם ולצפות בעמודים השונים שלו צריכים להתקיים כמה תנאים, בפוסט הזה אסביר לכם מהם התנאים בדיוק.

אני אישית מאוד אוהב להקביל אתרי אינטרנט לנכסים בעולם האמיתי, זה תמיד עוזר לי להסביר ללקוחות ולסטודנטים שלי איך האינטרנט עובד, אז כדי שיהיה לכם נכס דיגיטלי (אתר) צריך שיקרו שלושה דברים:

  1. שיהיה לכם שטח בעולם (שרת)
  2. שיהיה לכם רחוב שתוכלו להכווין אליו אנשים (דומיין)
  3. ושיהיה לכם תכולה בשטח שלכם שמתאימה לצרכים של המבקרים שלכם (תוכן האתר)

בואו נעבור על כל סעיף וננסה להבין לעומק

שרת

שרת הוא בעצם שטח האחסון שעליו תבנו את האתר, השרת הוא מחשב פיזי שיושב איפשהו בעולם (חוות שרתים), השרת יכול להיות כולו שלכם (נקביל את זה לוילה) או שאתם יכולים לחלוק אותו עם עוד אתרים (נקביל את זה לבניין). לשרת שהוא וילה קוראים בשפה המקצועית VPS, לשרת שחולקים עם עוד אתרים קוראים בשפה המקצועית אחסון שיתופי.

בדיוק כמו ההקבלה בדרך כלל שרת VPS יהיה יותר טוב מאחסון שותפים, כי בשרת VPS כל המחשב הוא רק שלכם ואתם לא מושפעים מעוד דיירים. בניגוד לאחסון שיתופי שבו אם לכל השכנים שלכם יש הרבה אורחים (מבקרים באתר) אתם גם יכולים לחוות עומס ואיטיות

דומיין

לשרת הפיזי כמו בעולם הפיזי יש כתובת IP (נקביל את זה לנ.צ) וכמו שאנחנו לא אומרים בעולם האמיתי למכרים שלנו שיבואו לבקר אותנו בנ.צ קו רוחב 12432, קו אורך 42352 ככה גם בעולם האינטרנט.

לכן המציאו את הדומיינים (שהם הקבלה לכתובת) כשאנחנו רוכשים דומיין אנחנו בעצם רוכשים רחוב שאומר לכל הדפדפנים (תוכנות הניווט) שאם פנינו לכתובת beigale.co.il צריך לנווט לנ.צ (כתובת IP) שאליו הדומיין מכוון

הדומיין הוא נכס לכל דבר ולכן שרוכשים אותו שימו לב שאתם רוכשים אותו על שמכם המדויק עם כל הפרטים הנכונים שלכם או של העסק שלכם

תוכן האתר

עכשיו אחרי שיש לנו שרת (שטח) ויש לנו דומיין (כתובת) הגיע הזמן למלא את השטח בתכולה, התכולה היא בעצם הקוד שבונה את האתר. התכולה יכולה להיות בית קטן (אתר תדמית) או יכולה להיות חנות ענקית עם סל קניות וקופה (אתר חנות). חשוב מאוד שתיהיה התאמה בין האתר שאנחנו מאחסנים לשרת, אתר מאוד גדול עם המון תנועה כנראה לא יסתדר באחסון שיתופי עם משאבים נמוכים, כך גם אתר מאוד קטן עם מעט כניסות לא צריך שרת VPS עתיר משאבים. לכן חשוב שנדע מה בדיוק אנחנו הולכים לאחסן ואיזה אחסון אנחנו צריכים.

את האתר בונים מפתחים ובוני אתרים בעזרת קוד שנכתב בצורה ידנית במגוון שפות קוד או בעזרת מערכות ניהול תוכן שמאפשרות להקים אתרים בקלות ובמהירות כמו wordpress, wix וכו'.

מקווה שעזרתי לכם להבין יותר טוב, ואם יש שאלות תרגישו חופשי לכתוב לי בתגובות!

יניר שוקרון

יניר שוקרון

בעלים של סטודיו בייגלה, מרצה לעיצוב מדיה דיגיטלית במכללה האקדמית ספיר ובהאקריו

תגובות לפוסט

קהל התראות
עדכן על
guest
2 תגובות לפוסט
הישן ביותר
החדש ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
מירית דריישפון
מירית דריישפון
3 שנים לפני

הסבר מושלם יניר! תודה!