Onboarding יכול להיות מכונה גם טטוריאל (tutorial) או וואקט’רו (walkthrough) והוא בעצם התהליך שמשתמש רואה בהפעלה ראשונה של הממשק, התהליך הוא בדרך כלל תהליך היכרות עם המערכת או תהליך העברת מידע חד פעמי בהפעלה ראשונה של ממשק. לתהליך חשיבות גדולה בעיקר בהדרכת הלקוח על אופן השימוש בממשק כך שעקומת הלמידה לתפעול הממשק תיהיה קלה יותר.